Johannes Kalliolle tuplamitalit FJO-nuorista 06.11.2022 Turku

7.11.2022

B15-66
B15+66

Sunnuntaina 6.11. Turussa hyvin järjestetyssä Finnish Judo Openissa keskityttiin U15-ikäryhmään. Porin Fudoshinista osallistui tällä kertaa vain yksi kilpailija, Johannes Kallio, mutta sitäkin paremmalla menestyksellä. Johanneksen ottelut olivat kaikki vahvoja ja teknisiä, kiitos myös hyvien vastustajien, jotka pakottivat pistämään parastaan.

Omassa sarjassaan P-66 kg Johannes jopa hetken johti waza-arin arvoisella pyyhkäisyllä sarjan voittanutta ruotsalaista vastaan, kunnes tämä sai ipponin arvoisen onnistuneen suorituksen. Johannes siis täten hopealle. Johannekselle tuli myös kutsu P66+k g sarjaan osallistujapulan vuoksi ja sielläkin hän lähti rohkeasti haastamaan sarjan voittanutta huomattavasti isompaa kilpakumppania. Tällä kertaa tämän sarjan voitto meni muualle, mutta hopeaa tuli. Muut ottelut molemmissa sarjoissa Johannes voitti kiitos aktiivisen otetaistelun, liikkumisen ja onnistuneiden ura-nage-heittojen.

Lopputuloksena siis ensimmäisestä Finnish Judo Openista kahdesta sarjasta hopeaa.

B15-66

1.